اظهار نامه در زمره اسنادی است که اهمیت به سزایی در روابط حقوقی طرفین دارد. اظهار نامه پیامی است رسمی که دارای بار حقوقی است و میتواند به منزله اعلام،اخطار و درخواست یه موضوع حقوقی باشد و از این جهت درای اهمیت است که در سامانه قوه قضائیه ثبت و ضبط میگردد و دارای اعتبار است. به عنوان مثال وقتی از کسی وجهی را طلبکارید برای اینکه بتوانید اثبات کنید که آن وجه را مطالبه کرده اید باید اظهار نامه تنظیم کنید و در متن اظهار نامه درخواست خود را اظهار کنید. از کارکردهای اظهار نامه در خصوص مطالبه وجه این است که از زمان ابلاغ اظهار نامه به طرف، طلب شما مشمول تعلق خسارت تاخیر در تادیه میگردد.

اظهار نامه در عین حال میتواند در مواردی دردسر ساز شود زیرا درج هر مطلبی در آن به منزله اقرار محسوب و ممکن است بر علیه شما استفاده شود.  مانند اینکه وقتی در پاسخ به یک  اظهار نامه با موضوع مطالبه وجه بنویسید مبلغ را پرداخت کرده اید، به معنای آن است که اصل تعهدی که از بابت آن بدهکار محسوب شده اید را قبول دارید و بعداً نمیتوانید آن را انکار کنید. بنابراین لازم است که در تهیه اظهار نامه ( چه ارسال کننده و چه پاسخ دهنده باشید) حتماً با یک حقوقدان مشورت کنید.

توصیه ما به شما استفاده از اظهار نامه به عنوان یک اهرم قوی حقوقی است زیرا تجربه نشان داد که در بسیاری از موارد  قبل از طرح دعوای حقوقی که معمولاً زمانبر و هزینه بر است، ارسال یک اظهار نامه با هزینه اندک میتواند شما را به مقصودتان برساند.

 

مزایای استفاده از اظهار نامه های تنظیمی توسط وکیل پروژه:

-تجربه تنظیم اظهار نامه های متعدد

-رعایت موارد قانونی در اظهار نامه از بُعد شکلی و ماهوی

-خودداری از اضافه گویی و درج مطالبی که ممکن است به ضرر اظهار کننده تمام شود.

-صرفه جویی در وقت، زمان و هزینه

-برخورداری از متن روان قانونی و مستدل در اظهار نامه

 

به طور کلی تنظیم لایحه هزینه کمتری نسبت به اخذ وکیل برای سپردن وکالت به وجود دارد. برای اطلاع از هزینه ها نسبت به موضوع پرونده خود میتوانید با شماره وکیل تماس و مشاوره تلفنی و حضوری برقرار کنید.

فرم درخواست تنظیم اظهارنامه

    نام و نام خانوادگی

    شماره تماس

    تاریخ دریافت لایحه خود را انتخاب نمایید:

    در صورتی که برای نوشتن لایحه محدودیت زمانی دارید و باید در تاریخ مشخصی آن را دریافت کنید تاریخ آن را مشخص نمایید. توجه داشته باشید تنظیم لایحه حداقل ۲ روز کاری زمان خواهد برد.

    ایمیل شما

    نوع و موضوع لایحه خود را انتخاب نمایید:

    مدارک و شواهد موجود را آپلود نمایید:

    شما میتوانید هر تعداد تنظیم لایحه را که نیاز دارید با توجه به درخواست های انتخابی در موضوع لایحه، تعداد سفارش را انتخاب نمایید.